Sesli Hedef

Başbakan Erdoğan, geçen hafta medya patronlarına yazarları şikayet etmesi ile başlayan polemiğe yanıt verdi.Medya patronlarına ilişkin sözlerinin çok farklı değerlendirildiğini belirten Erdoğan Farklı değerlendirmeler olduğuna göre demek ki biz meramımızı doğru anlatamamışız. Birincisi benim o sözlerimin muhatabı doğru birinci derecede medya patronlarıdır. Ama ben o patronlara ‘ Şu yazarını beğenmedim şunu at, bu yazarını beğenmiyorum onu tut’ demedim ki, demiyorum ki.

Benim söylediğim şu. Bu patronlarbizi ziyaret ederlerdi zaman zaman. Hala da edenleri var. “Efendim biz gerilim istemiyoruz, istikrar istiyoruz, kaos istemiyoruz diyorlar: istikrar sayesinde iyi kazandık diyorlar. Bende her defasında kendilerine diyorum ki,’Bunu bana demeyin Herşeye , her konuşulanı bir gerilim bahanesi olarak takdim eden kendini vurguladık. Siyasetçilerin, medyanın, sivdi gazetelerinizin, TV yöneticilerine, yazarlarına söyleyin . En küçük bir olumsuzluğu şok, şok,şok diye abarta abarta, döndüre döndüre, evire çevire veren millete durmadan karamsarlık pompalayan adamlarınıza söyleyin diyorum. O zamanda bana verdikleri cevap “Biz bunlara sözümüzü geçiremiyoruz’,

Gazetenin yayın grubunu sen belirliyorsun. Şirket açıyorsun şirketi batırmak için elinden geleni yapan yöneticiyi orada tutar mısın? Hemen ertesi gün kapıya koyarsın. Basın dünyasında böyle değil nasıl öyle değil aynen öyle. Geçmişte bunun örneklerini gördük. Bizimle gelip bunları konuşma o sana kalmış birşey. Bizden isimde istemeyin demişimdir hepsine. Hiçbir basın
medya patronu kalkıp ta Başbakan şunu işten at demiştir diyemez. O denli aşağılık oyunların içerisine girmem onu başkaları yaptı onu gidip başkaları ile konuşsunlar. Bana da gelip şikayet etme işletme senin işletmen. Dükkan senin dükkanın.

Benim yazarlarla çizerlerle kişisel bir sorumum yok. Yapıcı eleştirilerden her zaman faydalanırım. Eleştiri kisvesi altında hakaret etmeye yeltenenler olursa hukuka havale ederim. Sosyal ve siyasal psikoloji ekonomiyi de anında etkiliyor. Ekonomi etkilendiği anda memurda, işçi de esnaf da bundan olumsuz etkileniyor. Demokrasi kurum ve kurallar işliyor. Herkese düşen bu işleyişe saygı duymaktır güvenmektir. Yaşanan tüm tartışmalar demokrasinin de hukukun da yükselmesine katkı sağlıyor. Umut vermesi gereken bu tartışmalar adeta umutları kırmayı hedefliyor” diye konuştu.

Leave a Reply

Tag Cloud

