Sesli Hedef

Hangi sanatçı için “Bakmayın siz onun dobiş haline…” dedi?
Söz Sende “Bayram Özel” programına konuk olan ünlü sinema oyuncusu Fikret Hakan sinemadan geçen 60 yılının öyküsünü Balçiçek Pamir’e anlattı. Gerçek adını Fikret Hakan olarak değiştiren sanatçı bunun nedenini şöyle açıkladı: “Bumin Gaffar Çıtanak gibi bir isimle asla star olamazdım. Şaka bir yana ismimi beni gayrımüslim zannedenler yüzünden değiştirdim.”

Fikret Hakan programda bir dönem polemiğe girdiği sanatçı arkadaşlarından da bahsetti. Halil Ergün için “Bakmayın siz onun o dobiş haline, çok iyi sanatçıdır” diyen Hakan, Tarık Akan’ın da “boyalı basından gelip falezler aşarak müthiş bir sanatçı olduğunu söyledi ve ekledi: “Onu alkışlamak gerekir ve alkışlıyorum da… Ama ben onun ağabeyi olarak arada bir eleştirme hakkını da kendimde görürüm.”

Hakan, okulu Lise2’deyken bıraktığını, kişisel tarihini kendisinin yazdığını ve kendisini çok iyi eğittiğini, özellikle edebiyata çok ilgisi olduğunu söyledi ve ekledi: “Kendimi yetiştirdim ben. Çok okudum. En çok da Maksim Gorki’ye hayrandım. Hatta Ekrem Bora gibi bazı arkadaşlarım “Okuyup da allame mi olacaksın?” diye benimle dalga geçerlerdi. Allame olmadım belki ama adam oldum.

Fikret Hakan ayrıca 1970’li yıllarda Yeşilçam’daki seks filmleri furyası yüzünden bir dönem parasızlık çektiğini ve Marmaris’te turistleri tekneyle gezdirerek para kazandığını da anlattı. 12 Eylül’ün işe yaradığı tek şeyin seks filmlerine son vermek olduğunu da söyleyen ünlü oyuncu parasızlık dönemlerinde şarkı da söylediğini ama oradaki kıskançlık ve çekememezliklerden hoşlanmadığı için devam etmediğini anlattı.

Kadınlarla ilişkileri ve çoğu ünlü kişilerle yaptığı beş evlilik hakkında konuşan Hakan “İyi rol ve iyi kadın buldun mu kaçırmayacaksın” diye cevap verdi. İlk ünlü olduğu dönemlerde şöhretin kendisini kibirli ve seçici yaptığını anlatan oyuncu, Balçiçek Pamir’in “Çok mu çapkındınız?” sorusuna da şöyle cevap verdi: “Ben değildim ama kadınlar çapkındı.”

Fikret Hakan 60 yıllık sanat hayatı boyunca aklının kaldığı tek rolün Atatürk rolü olduğunu da söyledi: “Onu canlandıran arkadaşları eleştirmek istemem ama ben olsam daha derinlik vererek, onun o yalnızlığını, müthiş karakter özelliklerini daha iyi analiz ederek oynardım” Can Dündar’ın Mustafa filmini hayal kırıklığına uğramamak için özellikle izlemediğini söyledi ve şunları söyledi: “Can’a kızmamak için seyretmedim aslında. İzleyen arkadaşlarım da öyle söylediler.”

Ufukta yeni bir film olup olmadığıyla ilgili soruya da “Teklifleri değerlendirmeye çalıştığını ama hayatında en çok çalışmak istediği yönetmenin Yavuz Turgul olduğunu” söyleyerek cevap verdi ve ekledi: “Ama onu Şener Şen kapmış durumda, bir yere bırakmıyor ki”
//

Leave a Reply

Tag Cloud

